جذب مشتری های جدید یک فرآیند کسب و کار حیاتی برای دستیابی به رشد پایدار است. با گذشت زمان، با ظهور فن آوری های اینترنتی جدید، رویکردهای بازاریابی تغییر کرده است.

بسیاری از مردم ترجیح می دهند برای جستجوی پاسخ ها به اینترنت بپردازند و بیشتر در مورد یک موضوع خاص یاد بگیرند. به همین دلیل وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی در سال های اخیر محبوب ترین روش های بازاریابی دیجیتال شده اند. اگر به درستی انجام شود، می تواند نتایج شگفت انگیزی به ارمغان بیاورد ما برخی از تاکتیک های بازاریابی وبلاگ را در این مقاله پوشش خواهیم داد.


اما قبل از اینکه ما برویم، بیایید نگاهی به تعریف بازاریابی بیابیم و ببینیم که چگونه وبلاگ نویسی به همه اینها متکی است.


بازاریابی چیست؟

روند بازاریابی شامل تلاش های تجاری برای دسترسی به حداکثر تعداد افراد می شود. نتیجه استراتژی بازاریابی خوب باید یک تعداد بیشتری از مشتریان باشد. این باعث می شود که کسب و کار رشد کند، سود افزایش یابد، تشخیص نام تجاری و ایجاد ارزش برای مشتریان خود.


مهم نیست که سرویس یا محصول شما چقدر خوب است، ضروری است که خودتان را در موقعیتی قرار بگیرید که قابل کشف باشد. این مهمترین نقش بازاریابی است. این شما را در مقابل چشم مردم قرار می دهد و رشد اقتصادی را پایدار و سریعتر می کند.


تعریف بازاریابی وبلاگ

در طول سالها، انواع مختلف استراتژی های بازاریابی آنلاین ظهور کرده اند. یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی وبلاگ است. روشی که با مزایای فراوانی همراه است و از موتورهای جستجوی مختلف مانند Google و Bing استفاده می کند.

بازاریابی وبلاگ شامل ایجاد محتوای متنی، صوتی و یا ویدئویی در وبلاگ وبسایت شماست. این یک عمل است که تأثیر مستقیم بر کشف نام تجاری دارد.


هنگامی که یک فرد در جستجوی آنلاین است، وب سایتهایی که محتوای با کیفیتی مرتبط با عبارات تایپ شده در نوار جستجو را ارائه می دهند در نتایج بالا ظاهر می شوند. این اجازه می دهد تا مارک ها جهت افزایش دید و ترافیک موتور جستجو را افزایش دهند.


این روش بازاریابی می تواند بسیار موفق باشد، زیرا بسیاری از شرکت ها از آن برای بهبود کسب و کار خود استفاده کرده اند.


همانند تمام روش های بازاریابی، بازاریابی وبلاگ با جوانب مثبت و منفی همراه است.


جنبه های بازاریابی وبلاگ

بازاریابی وبلاگ یک استراتژی بلند مدت است. هنگامی که به درستی انجام شد، این یک روش بازاریابی بسیار موثر است که نتایج باورنکردنی را به ارمغان می آورد. مزایای بازاریابی وبلاگ برای کسب و کار شما زیر است:


افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما. هدف اصلی اجرای یک استراتژی بازاریابی وبلاگ، آوردن ترافیک منحصر به فرد به سایت شما است. بیشتر افراد در سایت شما قرار دارند، بیشتر تعداد مشتریان بالقوه است که احتمالا محصولات یا خدمات شما را خریداری می کنند.


تبدیل شدن به قدرت در تو رفتگی در دیوار شما. بهتر است محتوایی که با افراد به اشتراک بگذارید، تاثیر بیشتری بر نام تجاری شما خواهد داشت. با فعال کردن وبلاگ نویسی، نام تجاری شما زنده می شود و مردم شروع به ایجاد اعتماد در برند شما می کنند. اگر افراد بیشتری به عنوان یک مقام در تو رفتگی در نظر شما را ببینند، شانس خوبی وجود دارد که افزایش فروش را مشاهده کنید. فرض کنید که شما خواستار اقدام قوی برای افزایش نرخ تبدیل و ارائه محصولات با کیفیت هستید.


تبلیغات کم هزینه بازاریابی بلاگ نسبتا ارزان است، همه چیزهایی که باید انجام دهید یافتن نویسنده ای است که به طور مرتب پست های خود را در وبلاگ خود قرار می دهد. اغلب کارکنان در یک شرکت می توانند مطالب را بنویسند یا حتی مالک می تواند زمان ایجاد محتوا را به سرمایه گذاری برساند. مهم نیست که رویکرد، در مقایسه با روشهای دیگر، این یکی از ارزانترین راههای تبلیغ نام تجاری شماست.


نتایج بلند مدت راه اندازی یک استراتژی بازاریابی وبلاگ به این معنی است که شما در دراز مدت برای شما وجود دارد. شما می توانید نتایج جدی ای را فقط زمانی انتظار داشته باشید که وبلاگ شما حداقل یک ساله باشد و دارای محتوای مفیدی باشد. اما، هنگامی که نتایج شروع می شود، آنها به خوبی اندازه می گیرند، و هر دو پست اول و آخر شما به همان اندازه معتبر هستند.


یک پایگاه عالی دیگر کانال های بازاریابی آنلاین. مهم نیست که روش بازاریابی دیجیتالی شما در حال برنامه ریزی هستید، شما باید یک وبلاگ بسازید. این پایه لازم برای بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ورودی و بازاریابی ایمیل است. بدون آن، تقریبا غیرممکن است که یک رویکرد بازاریابی پایدار ایجاد شود.


حتی اگر این مزایا معنی دار باشد، بازاریابی وبلاگ نیز منحصر به فردی را در جدول ارائه می دهد. بیایید نگاهی به آنها ببریم.