هر منوی مدیریت وردپرس به دنبال همان پس از نصب است. این ممکن است خوب است اگر شما در سایت های مختلف توسط وردپرس مورد علاقه ما کار می کنید، اما اگر شما برای یک مشتری ایجاد می کنید، ممکن است بخواهید منوی مدیریت را برای دستیابی به یک نگاه منحصر به فرد تغییر دهید.

اگر چه گزینه های بسیاری در داشبورد وردپرس وجود ندارد، شما هنوز هم می توانید کاملا به راحتی چیزهای خود را تغییر دهید. در راهنمای امروز، به ما چند راهنمایی سریع را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند تا یک منوی مدیریت وردپرس را به نیازهای خود تغییر دهید.

تنظیم مجدد منو مدیریت وردپرس خود را

پس از شروع به اضافه کردن پلاگین ها و توابع جدید به سیستم وبلاگ نویسی، می توانید آیکون های خود را در منوی مدیریت نگه دارید و به راحتی می توانید منوی گیج کننده ای را که در آن نویسندگان شما قادر نخواهند بود پست های خود را پیدا کنند یا یک گالری برای اضافه کردن تصاویر جدید.


این زمانی است که شما شروع به فکر کردن درباره بازنویسی آیکون ها خواهید کرد. و این که در آن یک پلاگین ساده دستیار خوبی برای شما خواهد بود.

پس از نصب این پلاگین رایگان و سبک، تنها یک گزینه را دریافت خواهید کرد. و این گزینه برای ویرایش منو است.


اگر دکمه را فشار دهید، منو شما "در حال ساخت" است و شما می توانید عناصر را در اطراف حرکت دهید. کشیدن و رها کردن منوها و آیتم های زیر منو و ایجاد یک منو مناسب برای شما مناسب است. آیا میخواهید یک پیوند «پست جدید» درست در کنار «صفحه جدید» باشد؟ تو می توانی آن را انجام دهی. در واقع، شما می توانید عناصر را دوباره تنظیم کنید هر چند که می خواهید. شما می توانید یک آیتم منوی بالای سطح را به یک زیر منو بکشید و از سوی دیگر، پس چرا نمی توانید آیتم "New Post" خود را به جای اینکه آن را به زیر منو بچرخانید، آویزان کنید؟ این انتخاب تو است.


اگر هنوز مطمئن نیستید که چرا این افزونه کوچک خیلی سرد است، نگاهی به ویدیو نسخه ی نمایشی ببرید.


نحوه سفارشی سازی منوهای مدیریت وردپرس

در حالی که ظاهر وردپرس بسیار قابل تنظیم است و شما به معنای واقعی کلمه گزینه های بی حد و حصر برای سایت خود را دارد، از طرف دیگر، داشبورد وردپرس تا حدودی محدود است و شما اساسا با آنچه شما گرفتید گیر کرده است.


از آنجا که پلاگین هایی برای تقریبا همه چیز در وردپرس وجود دارد، چرا نمی توان یکی را انتخاب کرد که به شما اجازه می دهد که منطقه مدیریت خود را سفارشی کنید؟ خوب، وجود دارد، و نه تنها یکی از البته.


اگر شما به برنامه نویسی مشغول هستید، ممکن است به این بخش راهنمایی علاقه مند نباشید چون ما قصد نداریم کد پشت پلاگین را به شما نشان دهیم اما فقط راهنمای کوتاهی برای تنظیم پلاگین ها و به راحتی طرح طراحی خود را تغییر می دهیم. منطقه مدیریت اما شما احتمالا فقط می خواهید، نه؟

برای شروع، ممکن است بخواهید منوی مدیریت خود و یا هر کاربر دیگری را تغییر دهید. این را می توان به راحتی با این افزونه رایگان که در آن شما قدرت تغییر کل منو که شما می بینید در حالی که کار بر روی وبلاگ وردپرس خود را انجام دهد. به عنوان مثال، شما می توانید آیتم های منو جدید اضافه کنید، مواردی را که نیازی ندارید حذف کنید یا نمی خواهید برای یک نقش کاربر خاص در دسترس قرار گیرید، می توانید آیکون ها و غیره را تغییر دهید. بنابراین، چگونه این کار را انجام دهید؟ بیا شروع کنیم:


به پلاگین ها بروید -> اضافه کردن جدید

نصب و فعال کردن افزونه Client Dash

به تنظیمات بروید -> مشتری داش

در برگه دوم، "منوها" را انتخاب کنید

نقش کاربر را انتخاب کنید و روی "افزودن منو" کلیک کنید

این جایی است که سفارشی سازی شما شروع می شود. پس از اینکه افزونه ای ایجاد منو جدید کرد، صفحه نمایش را همانطور که در حال حاضر به نظر می رسد، خواهید دید. در اینجا می توانید آیتم های منو را اضافه یا حذف کنید، برچسب های جدید تایپ کنید و حتی آیکن های استاندارد را تغییر دهید. این که آیا این نوع پست شما می خواهید برای اضافه کردن یا شاید یک لینک سفارشی، مشتری داش به شما این اجازه را می دهد. کشیدن و رها کردن آیتم ها و ایجاد یک منوی شخصی که باعث می شود سریعتر کار کنید.

اگر چه محبوبیت بیشتری نسبت به پلاگین قبلا ذکر شده است، ویرایشگر ویرایشگر منو در نسخه رایگان و حق بیمه است، بنابراین اگر شما تمام ویژگی های اضافی را می خواهید، باید مجوز را خریداری کنید. اختلافات بزرگ بین پلاگین ها وجود ندارد و ویرایشگر ویرایشگر منوی همچنین به شما امکان تغییر مجدد منو را برای خود یا هر نقش دیگر را به سادگی با کشیدن و رها کردن منوها و زیر منوها که در آن شما آنها را می خواهید، به شما می دهد.


شما می توانید حقوق دسترسی، آیکون ها و عناوین را برای همه منوها تغییر دهید، صادرات و واردات آنها و حتی استفاده از کد کوتاه. نسخه آزمایشی نسخه PRO را مشاهده کنید تا قدرت واقعی این افزونه را ببینید.


ویرایشگر منوی مدیریت را نصب کنید و آن را فعال کنید

به تنظیمات بروید -> ویرایشگر منو (PRO)

نقش کاربر را که دوست دارید ویرایش کنید و منو را به همان اندازه تنظیم کنید

ذخیره تغییرات

نحوه تغییر رنگ در منوی مدیریت

هنگامی که برای سفارشی سازی می آید، ممکن است بخواهید نحوه شکل گیری منطقه اداری خود را تغییر دهید. به طور پیش فرض، 8 طرح رنگی وجود دارد که می توانید برای نمایه خود انتخاب کنید. اما شاید شما رنگ های استاندارد را دوست ندارید یا می خواهید آن ها را برای مطابقت با رنگ در سایت خود. و این جایی است که شما گزینه های بیشتری را می خواهید، درست است؟


راه های مختلفی برای تغییر طرح های رنگی برای منوی مدیریت شما وجود دارد. در این بخش از مقاله، شما دو پلاگین را که می توانید یک کار عالی انجام دهید نشان می دهد. شما می توانید یک پلاگین ساده که هشت طرح رنگ دیگر را اضافه می کند یا با انتخاب کننده رنگ در یکی دیگر از آنها نصب کنید.