از زمانی که مردم برای اولین بار وبلاگ نویسی را شروع کردند، اختلاف نظر دائمی در مورد سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم بین سه عدد از محبوب ترین مقایسه ها را انجام دهیم و ببینیم کجا برتری دارند و نقاط ضعف آنها چیست.

یک سیستم مدیریت محتوا یک ابزار ضروری برای وبلاگ نویسان و ناشران به طور کلی است، زیرا می توان از آن برای ایجاد، حذف، انتشار، ویرایش محتوای و استفاده از چند وبلاگ نویسان برای مدیریت سایت با تجربه کم و بدون برنامه نویسی استفاده کرد.


وردپرس

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. چند دلیل برای این وجود دارد:


یادگیری استفاده از وردپرس آسان است

وردپرس رایگان است

این پلاگین های زیادی را ارائه می دهد

این پلت فرم وبلاگ نویسی اصلی است

این یک جامعه بزرگ است و یافتن اطلاعات در مورد آن آسان است

بسیاری از مردم بر این باورند که وردپرس در واقع بهترین سیستم مدیریت محتوا است و احتمالا حقیقت این است، با توجه به این واقعیت که بیش از 75 میلیون وب سایت توسط WordPress پشتیبانی می شوند.

جوملا

دومین پلتفرم مدیریت محبوب محتوا جوملا است. این مناسب برای وب سایت های شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و تجارت الکترونیک است. این بسیار شبیه به وردپرس است، اما نیاز به کمی مهارت فنی دارد و به همین دلیل است که در جایگاه دوم قرار دارد. افراد آن را به عنوان راه حل میان وردپرس و دروپال توصیف می کنند.


دروپال

از میان این سه، دروپال سخت ترین است برای استفاده، به عنوان نیاز به مهارت های فنی جامع در PHP، CSS و HTML. با این حال، با ارائه گزینه های بیشتر و پیچیدگی، این را جبران می کند. این گزینه های سفارشی سازی بی شماری را ارائه می دهد و کاملا رایگان برای استفاده است، بنابراین می تواند به نیازهای هر دو وب سایت های ساده و پیچیده متناسب.