کد کوتاه وردپرس برچسب های کوچک است که به عنوان میانبر برای اجرای ویژگی های خاص در پست ها و صفحات استفاده می شود. شما می توانید کد کوتاه را با استفاده از مربع های مربع که یک کلمه یا عبارت ساده را فرا می گیرند تشخیص دهید. آنها در نسخه 2.5 با یک ماموریت برای کمک به مردم برای اجرای وظایف به راحتی معرفی شدند.

همانطور که قبلا می دانید وردپرس از زبان برنامه نویسی پی اچ پی برای قدرت خود استفاده می کند. بنابراین، هنگامی که می خواهید یک ویژگی خاص را به طور مستقیم به پست ها و صفحات اضافه کنید، باید کد را در ویرایشگر متن بنویسید. در عوض، کد کوتاه اجازه می دهد تا کاربران کل یک بلوک کد را با یک اصطلاح ساده جایگزین کنند و آن را فقط با انتشار یک پست اجرا کنند. شگفت انگیز است، نه؟

برای استفاده از کد کوتاه، لازم نیست که بدانید چگونه کد و یا درک اینکه چگونه در backend کار می کنند. وردپرس خود، و همچنین بسیاری از تم ها و پلاگین ها، از کد های مختلف مختلف استفاده می کنند تا امکان استفاده از بسیاری از ویژگی های پیشرفته را فراهم کنند.


برای مثال، برای نمایش کل گالری تصاویر، فقط باید از کد کوتاهی که با WordPress نصب شده است استفاده کنید. بسیاری از کد کوتاه را می توان در فرم پایه خود مانند مثال قبلی استفاده کرد.

پارامترهای کوتاه

کد کوتاه می تواند از پارامترهای اضافی بیشتر باشد. با اضافه کردن اطلاعات اضافی به آنها، می توانید خروجی را سفارشی کنید و تغییر دهید. به عنوان مثال، در حالی که کد کوتاه [گالری] بی نهایت نمایش تمام تصاویر که به پست متصل است، می توان آن را تغییر دهید. Shortcode گالری به شما اجازه می دهد تصاویر را با شناسه خود مشخص کنید تا بتوانید فقط تصاویر خاص را نمایش دهید یا حتی تصاویری را که بخشی از آن پست خاص نیستند را مشاهده کنید.


همچنین، با ارائه پارامترهای اضافی، می توان اندازه یک گالری را تعریف کرد. در اینجا یک مثال است:


[نشانهای گالری = "1،5،7" اندازه = "متوسط"]


گالری از این مثال تنها تصاویر با شماره های مشخص شده نشان می دهد. در این مورد، اندازه به صورت خودکار به حالت متوسط ​​تغییر خواهد کرد. و همه چیز را با یک کد ساده ساده می کنید. در حال حاضر تصور کنید که چطور کل موضوع به نظر می رسد اگر شما در مورد به صورت دستی اضافه کردن کد پی اچ پی که ده ها اگر نه صدها خط. با تشکر از شما کد کوتاه!


تگ های شروع و پایان

به عنوان مثال، یک افزونه Google Maps ممکن است به شما اجازه دهد مکان را از طریق کد کوتاه در نقشه نشان دهید. بسیاری از این پلاگین ها دارای تگ های شروع و پایان هستند، در حالی که آدرس باید بین آنها نوشته شود. در اینجا یک مثال است:


[[نقشه ها]] نیویورک، ایالات متحده آمریکا [[/ maps]]


همانطور که از مثال می بینید، تگ پایان همیشه با علامت اسلش "/" آغاز می شود. با داشتن هر دو برچسب، وردپرس می تواند قسمت های کد کوتاه را آسان تر شناسایی کند.